نوما وب

09051858695

با نوماوب در تماس باشید.

آیا لایک استوری در افزایش بازدید استوری ها تاثیر دارد؟

5/5

آیا لایک استوری در افزایش بازدید استوری ها تاثیردارد؟ این سوال  اکثر کسانی است که پیج اینستاگرام دارند و فعالیت و میزان همکاری با پیج آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، همانطور که مید

 دانید استوری بخش مهمی در پلتفرم اینستاگرام است که بیشتر در معرض دید کاربران است و به طورمداوم توسط دیگران چک و بررسی می شود و چون بخش در دسترسی است تنها با یک لمس توسط دیگران مشاهده می شود بنابراین بهترین کار تمرکز روی استوری و پتانسیل های آن برای جذب درصد زیادی از مخاطبان، افزایش مشتری و فروش است.با توجه به آپدیت های جدید اینستاگرام، امکان لایک کردن در استوری ها اضافه شده است که ابتدا امکان لایک کردن جز قابلیت های تستی نسخه بتای اینستاگرام بوده و پس از آن به نسخه ای که عموما استفاده می کنند مورد استفاده است،استوری یکی از موارد مهم در افزایش تاثیرات بازدید از پیج است که لازم است در تلاش باشیم تعداد فالوررها بالا برود و به تبع آن اثرات مفید را احساس کرد، اما با توجه به سوالی که در ابتدا بیان کردیم و اکثر افراد فعال به دنبال پاسخ آن هستند که در ادامه به بیان پاسخ و بررسی نکات مهم راجب آن می پردازیم.

علت مهم بودن استوری در اینستاگرام

استوری به دو علت بخش مهمی در اینستاگرام است و میزان اهمیت آن را نسبت به پست دو چندان کرده است، از زمانی که این قابلیت به استوری اضافه شده است خیلی از کاربران حتی بلاگر های معروف  به میزان زیادی از آن استفاده کنند، و این باعث شده که اینستاگرام استوری را نقطه مهمی بداند و ارزش بیشتری نسبت به پست به استوری بدهد، دو دلیلی که استوری را مهم کرده است این بوده که بخش پربازدیدی است و دوم اینکه راحت تر از بقیه قسمت های اینستاگرام توسط کاربران مورد چک کردن قرار می گیرد، پس استوری بخش مهمی است که باعث افزایش بازید از پیج می شود.

 

مزیت های لایک استوری کردن در اینستاگرام

استوری و همچنین قابلیت لایک کردن در آن دارای اهمیت و مزیت هایی است که در این بخش به بررسی های آن ها می پردازیم:

  1. لایک استوری باعث افزایش فالوور می شود

یعنی زمانی که شخصی ناشناس استوری شما را چک کند و پس از آن به لایک کردن استوری بپردازد که یکی از شرایطی است که ممکن برای همه اتفاق بیفتد، حتما شخص ناشناس به بررسی پروفایل و پست های شما می پردازد و در نهایت می تواند منجر به فالوو شدن شما توسط آن شخص شود، به طور بالعکس هم اگر مورد بررسی قرار دهیم ممکن است شما هم کنجکاو شوید و شخص ناشناس را بررسی کرده و فالوو کنید که به طور کل از مزیت های لایک استوری می باشد.*

  1. افزایش تعامل مزیت دوم لایک استوری

با توجه به ایسنتاگرام که یک شبکه اجتماعی پربازدید است همه به دنبال افزایش تعامل در پیج خود هستند و با توجه به اهمیت تعامل، می توان لایک کردن را جز مواردی دانست که تعامل را افزایش می دهد و به همین خاطر لایک استوری هم اهمیت فراوانی به لحاظ افزایش تعامل پیج خواهد داشت و به تبع آن افزایش فالوور را به همراه خواهد داشت، به عنوان مثال؛ اگر پیج شخصی را لایک کرده باشید همان شخص نیز به احتمال خیلی زیاد به پیج شما وارد شده و پس از بررسی استوری، آن را لایک می کند و در برابر فعالیت شما پاسخ مثبتی دریافت می کنید که همان افزایش تعامل است.

3.   لایک استوری یک ارتباط خصوصی بین کاربران

یکی از تفاوت هایی که لایک استوری با دیگر موارد مانند ری اکشن در استوری دارد این است که به طور نامحسوس ارسال می شود چون reaction کردن در استوری برای برخی از کاربران خوشایند نیست و چون به صورت دایرکت ارسال می شود جالب نباشد اما لایک استوری بدون ارسال پیام به دایرکت انجام می شود و به صورت خصوصی تری انجام می شود.

  1. لایک استوری افزایش بازدید را به همراه دارد.

زمانی که از لایک استوری استفاده شود باعث می شود که تعامل بین دو پیج بالاتر رود وافزایش بازدید را به همراه داشته باشد چون در مقابل لایک کردن یک پیج توسط شما، صاحب پیج نیز ترغیب می شود که پیج شما را دنبال کند و از آن دیدن کند، و با لایک استوری پیجتان به افراد بیشتری نمایش داده می شود.

علت عدم نمایش برخی ازاستوری ها چیست؟

اگر به طور کلی با اینستاگرام آشنایی داشته باشید می دانید که اینستاگرام از یکسری قوانین پیروی می کند که فعالیت های پیج و  کاربران را مورد بررسی قرار می دهد، در پاسخ به این سوال می توان گفت که استوری هایی بیشتر نمایش داده می شوند که مطابق الگوریتم ها پیروی کنند، اگر یک استوری به اشتراک گذاشته بازخورد خوبی از کاربران دریافت کند برای استوری های بعدی هم عواقب خوبی به دنبال خواهد داشت.

 برای استوری ها هر چقدر بازخورد بیشتر باشد تعامل هم بالا می رود و باعث می شود اینستاگرام به پیج اهمیت بیشتری بدهد و برای دفعات بعد از آن بعنوان یک استوری پراهمیت و پرتعامل یاد می کند، بازخورد برای یک استوری شامل ریپلای، لایک، پاسخ به نظرسنجی و… است.

با توجه به توضیحات متوجه خواهید شد که الگوریتمی که از آن یاد کردیم از میزان تعاملات کاربران و میزان رضایت آنها به وجود آمده چون یک استوری با کیفیت و افزایش بازخورد های خوو راهگشای استوری های دیگر می شود که هر استوری پس از آن هم بیشتر مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

استوری های جذاب پرطرفدارند و مخاطبینی که استوری های محبوی را چک می کنند برای اینستاگرام اهمیت دارد، حتما می دانید که رقابت بین افراد فعال در یک حوزه اینستاگرام زیاد است می شود، بنابراین مخاطبینی که از پیج شما بازدید می کنند حتما از دیگر پیج ها نیز بازدید می کنند و اینکه هر پیجی جذاب باشد بازدیدها افزایش می یابد و در مقابل آن بازخوردها افزایش می یابد و به تبع آن استوری های بعدی تان هم بازدید خواهد خورد چون به اینستاگرام نشان خواهید داد که محتوای شما مناسب کاربران است اما پیج هایی که جذابیت کمتری دارند به سختی نمایش داده می شوند در واقع در انتهای لیست قرار میگیرد و این باعث می شود که به مخاطبان نمایش داده نشود و از عواملی است که توسط کسی بازخورد دریافت نکند.

بررسی تاثیرات لایک در بازدید از استوری

 اکنون میخواهیم به این موضوع بپردازیم که لایک کردن چه تاثیری در افزایش بازدید ها خواهد داشت، همه می دانیم که قابلیت لایک کردن به منظور نشان دادن علاقه به یک پست یا استوری خاص می باشد به همین علت، اینستاگرام هم مانند دیگر بخش هایی که دارای این قابلیت هستند را می تواند مورد سنجش قرار دهد که بداند تا چه حد آن مورد منتشر شده برای کاربر مفید بوده و کار به آن علاقه دارد پس اینستاگرام خود تصمیم گرفته که لایک را به بخش استوری ها بیفزاید، پس از افزایش تعداد لایک ها اینستاگرام متوجه ارزشمند بودن استوری و محتوای آن شده و با قرار دادن نمایش استوری در اولویت اول باعث افزایش بازدید ها می شود.

برخی بر این باور هستند که با خرید لایک افزایش بازدیدها برای استوری خود را می توانند بالا ببرند اما این تصور اشتباه است زیرا اینستاگرام با توجه به تعداد فالووهایی که به طور طبیعی استوری شما را لایک کرده اند امتیازدهی می کند یعنی اگر تعداد لایک هایی که انجام شده بدون وجود همان تعداد فالوور نباشد بجای نتیجه مثبت، نتیجه منفی برای پیج خواهد داشت و این یک عمل فیک محسوب می شود که اینستاگرام متوجه آن خواهد شد.

چگونه استوری را لایک کنیم؟

اگر این قابلیت برایتان فعال شده باشد می توانید با استفاده از علامت قلب که یک ویژگی جدید است ؛ متفاوت با ری اکشن کردن است می توانید استوری را لایک کنید، تفاوت ان با ری اکشن در این است که لایک کردن در آیدی را در لیست بازدیدکنندگان قرار می دهد بدون اینکه در در دایرکت نامی از شما به جای بگذارد اما شرایط ری اکشن با آن فرق دارد چون در دایرکت مشخص است، اینستاگرام لایک استوری را به عنوان یکی از موارد خصوصی تعامل کاربران است.

برای لایک کردن استوری دیگران می توانید طی مراحل زیر این کار را انجام دهید:

  1. برای اینکه بتوانید استوری را لایک کنید باید وارد استوری پیج مورد نظر شوید، برای وارد شدن در بخش جستجو پیج مورد نظر را جستجو کنید یا اگر در صفحه فید می توانید استوری دلخواه خود را انتخاب کنید.
  2. بر روی استوری موردنظر ضربه بزنید و پس از وارد شدن به آن، روی علامت قلب توخالی که در بخش پایین و سمت راست قرار دارد ضربه بزنید، با ضربه زدن رنگ قلب به رنگ قرمز تبدیل می شود.

نحوه افزایش لایک استوری پیج

برای افزایش لایک استوری  درخواست از کاربران و فالووران است که  استوری تان را لایک کنند و به این طریق لایک و فالوورهایتان حقیقی خواهد بود اما به درخواستتان انجام می شود که ممکن است درصدی قابل انجام باشد،  بدین طریق میزان لایک استوری هایتان افزایش می یابد و خیلی اصرار بر مداومت آن برای مخاطبین خود نکنید چون به طور مداوم باعث افزایش لایک های طبیعی تان می شود و منجر به ورود استوری تان به صفحه فید می شود.

یکی از نکاتی که می تواند در لایک استوری موثر باشد انتشار استوری با موضوعات متفاوت است و تنوع در استوری لایک ها را افزایش می دهد اما هر چند وقت یکبار هم لایک شود.

علاوه بر دو مورد بالایی که بیان کردیم روش های دیگری برای افزایش لایک وجود دارد که بیان خواهیم کرد:

  1. از قابلیت هشتگ در استوری ها استفاده کنید.
  2. محتوایی که توسط مخاطبین تولید شده را در استوری به کار ببرید.
  3. تعیین وقت دقیق و مناسب برای انتشار استوری
  4. استفاده از منشن برای استوری و منشن کردن افراد در آن

آیا می توانیم لایک استوری را غیرفعال کنیم؟

خبر این امکان وجود ندارد زیرا هنوز امکان غیرفعال کردن آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد و این شرایط موقتا به این صورت است اما اگر بخواهید لایک خود را پس بگیرید می توانید دوباره دگروی لایک بزنید تا  لایک برای طرف مقابل ارسال نشود، اما اگر برایتان فعال نیست می توانید برای دریافت لایک استوری زودتر از دیگران، از ورژن بتای اینستاگرام استفاده کنید.

چگونه متوجه لایک استوری کردن دیگران شویم؟

همانطور که گفتیم با لایک استوری کردن اسم شخصی که اقدام به لایک کزدن استوری کرده است در ابتدای لیست بازدیدکنندگان استوری قرار می گیرد  و علامت قلب نیر در کنار تصویر پروفایل او قرار می گیرد که نشان دهنده لایک شدن استوری توسط او می باشد، یکی دیگر از نشانه هایی که نشان دهنده است دریافت نوتیفیکیشنی است که بالای گوشی دریافت می کنید.

جمع بندی

آیا لایک استوری در افزایش بازدید استوری ها تاثیر دارد؟ این سوال را ما به طور کامل در این مقاله پاسخ داده ایم، زمانی که یک استوری بیشتر مورد لایک دیگران قرار بگیرد از نظر اینستاگرام مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و این باعث می شود که در فعالیت های آینده هم مورد توجه اینستاگرام باشد و در صدر نمایش ها و صفحه فید قرار بگیرد و این یک رقابت بین دیگران است که با افزایش کیفیت محتوای استوری شده لایک بیشتری دریافت می کند و اثرگذاری خوبی خواهد داشت، در این مقاله ما به طور کامل راجب تاثیر لایک بر استوری صحبت کرده ایم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه 10 درصدی عیدانه نوماوب برای ارسال پیام انبوه در تلگرام