نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

آموزش تگ کردن افراد در استوری

5/5

آموزش تگ کردن افراد در استوری به منظور آشنایی با  همان روش منشن کردن است. درواقع منشن کردن ویژگی است که در استوری و کامنت ها مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل تگ کردن در بخش های دیگری مانند پست ها استفاده می شود. برخی از افراد به اشتباه اصلاح تگ کردن در استوری را به کار می برند در واقع  تگ کردن در استوری همان استفاده از ویژگی منشن است. در این مقاله نحوه تگ کردن افراد در استوری و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر می خواهید این ویژگی اینستاگرام را به طور کامل یاد بگیرید از شما دعوت می کنیم که در ادامه با نوماوب همراه باشید.

معنی منشن کردن

منشن کردن در اصلاح به معنای اشاره به یک شخص است. این قابلیت برای زمانی است که شما یک تصویر را استوری کرده اید و افرادی در آن تصویر هستند که با منشن کردن می توانید فرد یا افراد در تصویر  را معرفی کنید. شما می توانید با منشن کردن و تگ آیدی بقیه، از آن ها تشکر کنید.

برای منشن کردن از علامت @ به همراه آیدی شخص موردنظر استفاده می شود. شما می توانید به راحتی افراد را داخل استوری تگ کنید.

کاربرد منشن در اینستاگرام

 مثلا از یک پست بازدید کرده اید و متوجه می شوید که پست برای  یک شخص مناسب است. در چنین شرایطی  می توانید در کامنت ها نظر خود را وارد کنید و در کنار نظر خود یک فرد را منشن کنید. منشن کردن به اشخاص اطلاع داده می شود و فرد مورد نظر می تواند به پست مراجعه می کند.

با منشن کردن چون به یک شخص اشاره می کنیم باعث توجه مخاطبین به پیج و شخص موردنظر که منشن کرده اید می شوند و ب از پیج مورد نظر بازدید می کند. این ویژگی خاصیت افزایش بازدید و فالوور را برای پیج در بر دارد. مثلا می توانید با طرح مسابقه فالوورها را به منشن کردن افراد تشویق کنید و سپس افرادی که بیشترین منشن را انجام داده اند به قید قرعه جایزه دهید.

به همین روش نیز می توان در استوری از منشن کردن استفاده کرد و با منشن شدن شخص، بازدید از استوری افزایش می یابد.

  • کاربرد تگ و منشن کردن  تفاوت چندانی با هم ندارند. در حالت کلی از منشن کردن در استوری و کامنت ها استفاده می شود و مانند همان تگ کردن باید آیدی شخص موردنظر را وارد کنید. در دو صورت به افراد از طریق نوتیفیکیشن اطلاع داده می شود که چه شخصی شما را تگ یا منشن کرده است.

آموزش تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام

اگر در استوری خود تصویری مرتبط با شخصی را  استفاده کرده اید توسط آیکن منشن که از امکانات خود استوری است می توانید فردی را تگ کنید.

برای تگ کردن افراد در استوری دو روش وجود دارد که روش اول شباهت زیادی به نحوه تگ کردن در کپشن دارد برای استفاده از روش اول مراحل زیر را انجام دهید:

روش اول تگ کردن در استوری

پس از وارد شدن به بخش استوری و انتخاب تصویر یا ویدیو برای استوری کردن، بر روی Aa ضربه بزنید و سپس از علامت @ استفاده کرده و آیدی شخص را انتخاب کنید. به این صورت می توانید فرد را در استوری تگ کنید.

روش دوم تگ کردن در استوری

  1. با ورود به اینستاگرام  بر روی بخش your story ضربه بزنید یا انگشت خود را  به سمت راست بکشید تا استوری باز شود.
آموزش تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام به دوروش
آموزش تگ کردن افراد در استوری

      2. پس از انتخاب ویدیو و تصویر برای استوری کردن، در بالای صفحه روی آیکن استیکر که به شکل آدمک است و دومین مورد از سمت راست و بالای صفحه  را ضربه بزنید تا لیست آیکن ها باز شود.

مراحل دوم تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام
آموزش تگ کردن افراد در استوری

      3. آیکنی به شکل Mention@ وجود دارد آن را لمس کنید.

آموزش تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام
آموزش تگ کردن افراد در استوری

      4. کادری باز می شود که باید ابتدا @ و سپس آیدی شخص را وارد کنید و استوری را  با لمس گزینه Done  در بالای صفحه منتشر کنید.

برای درست وارد کردن آیدی شخص موردنظر، بهتر است از لیستی که اینستاگرام پیشنهاد می دهد استفاده کنید. اکانت شخص را انتخاب کنید تا آیدی شخص به طور خودکار وارد شود.

آموزش تگ کردن افراد در استوری

نحوه تگ کردن در بیو اینستاگرام

بیو اینستاگرام هم یکی دیگر از مکان هایی است که می توانید از آن برای  تگ کردن افراد استفاده کنید. با منشن کردن فرد در بیو، آیدی آن شخص در معرض دید همه افراد قرار می گیرد.

نحوه تگ کردن فرد در بیو به صورت زیر است:

  1. بر روی تصویر پروفایل  پیج خود ضربه بزنید تا وارد بخش پروفایل خود شوید.

      2. در وسط صفحه دکمه ای به نام Edit profile مشاهده می شود، آن را لمس کنید تا وارد بخش تنظیمات مربوط به پروفایل خود شوید.

نحوه تگ کردن در بیو اینستاگرام

      3. در صفحه تنظیمات بر روی بخش Bio ضربه بزنید‌.

نحوه تگ کردن در بیو اینستاگرام

      4. در کادر بیو علامت @ را وارد کنید و سپس آی دی شخصی که قصد منشن کردن او را دارید وارد کنید.

نحوه تگ کردن در بیو اینستاگرام

پس از تنظیم کردن بیو روی علامت تیک موجود در سمت راست صفحه ضربه بزنید.

مشاهده خواهید کرد که آیدی شخص در قالب لینک در بیو نمایش داده خواهد شد.

منشن کردن در کامنت اينستاگرام

در کامنت نیز امکان منشن کردن وجود دارد. شما می توانید در بخش نظرات یک پست، علاوه بر نظردهی از فرصت منشن کردن یک شخص استفاده کنید. برای منشن کردن در کامنت اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد پستی شوید که قصد دارید برای آن کامنت قرار دهید.

    2. در زیر پست روی آیکن دوم از سمت چپ ضربه بزنید.

مراحل منشن کردن در کامنت اينستاگرام
منشن کردن در کامنت اینستاگرام

      3. در کادر مربوط به تایپ متن، علامت @ را به همراه آیدی شخص موردنظر وارد کنید. برای اینکه آیدی به صورت دقیق وارد شود می توانید از لیست پیشنهادی اینستاگرام استفاده کنید.

آموزش منشن کردن در کامنت اينستاگرام
منشن کردن در کامنت اینستاگرام

      4. در نهایت روی دکمه POST ضربه بزنید تا کامنتتان ارسال شود.

روش منشن کردن افراد در کامنت اينستاگرام
منشن کردن در کامنت اینستاگرام

      5. پس از ارسال کامنت، آیدی شخص به صورت لینک و به رنگ آبی تبدیل می شود.

  • محدودیتی در تعداد منشن کردن زیر پست ها وجود ندارد.
طریقه منشن کردن در قسمت نظرات اينستاگرام
منشن کردن در کامنت اینستاگرام

نحوه حذف منشن در کامنت اینستاگرام

با حذف منشن اعلان آن منشن از صفحه طرف مقابل حذف می شود. اگر برایتان مهم است که قبل از مشاهده اعلان منشن توسط صاحب آیدی منشن را حذف کنید این کار را زودتر انجام دهید. برای حذف  منشنی که به اشتباه  در کامنت ارسال کرده اید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. پستی را که برای آن منشن در قالب کامنت ارسال کرده اید را باز کنید.

    2. در فضای خالی کامنتی که منشن در آن قرار دارد ضربه بزنید تا انتخاب شود.

    3. در بالای صفحه روی علامت سطل زباله ضربه بزنید.

با انجام مراحل بالا منشن و همچنین اعلان ارسال شده برای شخص صاحب آیدی حذف می شود.

جمع بندی

تگ کردن یکی از قابلیت های جذاب اینستاگرام ات که می توانید از آن داخل استوری، پست و بیو استفاده کنید. در این مقاله که تحت عنوان آموزش تگ کردن افراد در استوری گردآوری شده است نحوه انجام این کار را به طور کامل شرح دادیم. همچنین نحوه تگ کردن افراد در بخش های متفاوت اینستاگرام و حذف آن را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که هر گونه پیشنهاد، انتقاد یا نظری در رابطه با تگ کردن افراد در استوری دارید، خشوحال می شویم آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *