نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

سئو کلاه سفید

5/5

سئو کلاه سفید یا white hat seo، یکی از تکنیکهای سئو جهت افزایش طبیعی و واقعی ترافیک و رتبه ی سایت به حساب می‌آید. اگر  سایتی با هر محتوایی دارید، میدانید بدون سیو نمیتوانید باعث جذب گوگل و دیده تر شدن بکنید.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، به سه دسته ی

  • کلاه سفید یا قانونی: در این نوع سئو، بعد از مدتی با رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل، باعث افزایش رتبه سایت خود میشوید.
  • کلاه خاکستری
  • کلاه سیاه یا غیر قانونی: در سئوی کلاه سیاه، به محض متوجه شدن گوگل، سایت شما جریمه و پنالتی میشود.

تقسیم میشود. بنابراین با دانستن تفاوت سئو کلاه سفید سیاه

از همان ابتدا راه اندازی سایت، باید به سئوی  آن هم از نوع قانونی بپردازید تا هم با مشکل مواجه نشوید و با روند رشد صفحات سایت خود در گوگل شوید.

سئو کلاه سفید چیست؟

توسط یکی از استراتژی های سئو یعنی  سئوی کلاه سفید، از نظر قانونی که گوگل وضع کرده است رتبه ی سایت  و SERP ارتقا پیدا می کند.

 اگر قصد فریب دارد الگوریتم های موتورهای جستجو را ندارید کاری که انجام دهید سئو کلاه سفید است و روند سالمی را برای سئو کردن طی می کنید فعالیتتان در قالب کلاه سفید است.

روش های سئو کلاه سفید

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که سئو را از کجا شروع کنیم؟  با دانستن روش های متفاوت کلاه سفید دست شما برای بهینه کردن سایت خود بازتر است. بروز بودن دانستن این تکنیکها، باعث پیشی گرفتن شما از دیگر سایتها میشود.

  • تولید محتوای غنی

شما اگر با سئوی حرفه ای، تمام قوانین گوگل را جهت بهینه کردن سایت خود انجام داده باشید اما محتوایی نداشته باشید، ترافیک سایت خود را از دست میدهید چون هدف از ایجاد سایت که خدمت به بازدید کننده یا مشتری هست را زیر سوال میبرید.

بنابراین بعد از تولید محتوا تمرکز شما باید روی محتوایی باشد که بعد از وارد شدن کاربر به صفحه ی سایت شما دست خالی برنگردد.

برای تولید محتوا علاوه بر به کار انداختن قلم خود از روش هایی

 مثل

  • ابزارها
  • انتخاب عنوان جذاب و گیرا
  • لینک‌ها
  • تصاویر، فیلم و صدا
  • و…

 در پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان استفاده کنید.

توجه کنید با افزایش Bounce Rate سایت، ترافیک سایت کمتر میشود.

 

  • آپدیت نوشته های قدیمی

اگر شما سالهاست که تولید محتوا از طریق سایت میکنید، ممکن است اطلاعات نوشته های سالهای قبل، منسوخ شده  یا نیاز به آپگرید داشته باشند.

 این روش وقتی حائز اهمیت میشود که مدام سال تولید و انتشار را در نوشته هم آورده باشید و به کاربر میفهمانید که اطلاعات این مقاله معتبر نیست.

اگر بروزرسانی به موقع انجام نشود کاربر به سرعت صفحه را ترک و به دنبال اطلاعات جدید درباره به جستجو میپردازد.

بنابراین گاهی تنها با افزودن تصاویر، جایگزینی یا به کار بردن جملات جدید هم آپدیت نوشته که جز white hat seo، است را انجام میدهید و هم به بازدیدکنندگان  این اطمینان را میدهید که پاسخ سوال خود را در سایت شما بیابد.

رضایت بازدیدکنندگان، مشتریان بالقوه ایجاد میکند که می‌توانند به مشتریان بالفعل تبدیل شوند. می‌بینید که خیلی راحت با استراتژی های سئو میتوانید فروش را بیشتر و درآمد بیشتری بدست آورید. 

  • لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ هم به عنوان یکی دیگر از روش های سئوی حرفه ای و قانونی به حساب می آید. در واقع با این روش ما سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر در اختیار وبسایت های مرتبط قرار میدهیم تا به صفحه هات سایت ما بک لینک دهند.

 لینک بیلدینگ یا لینک سازی به این صورت انجام میشود که ما در مقالات خود با افزودن لینکهای داخلی که به منابع خارجی مرتبط با مقاله ی ما هستند پیوند می دهیم. 

با این روند اگر کاربری با جستجوی سوال خود وارد صفحه مقاله شما شده  و از آن استفاده کند، ممکن است این مقاله را با دیگران در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد و سبب ارزشمند شدن صفحه ی شما شود.

  • لینک سازی داخلی

با ایجاد لینک سازی داخلی اصولی و کاربردی، کاربر را از سردر گمی نجات و باعث ماندگاری او میشوید.

 

  • لینک سازی خارجی

یکی از راههای معتبر بودن سایت شما این است که سایتهای معتبر دیگر به سایت شما لینک دهند. این کار باعث مطلع شدن گوگل از این موضوع شده و امتیاز مثبت بگیرید.

 

  • سازگاری سایت با انواع دستگاها

 

ممکن است یک کاربر از  دستگاههای مختلف مانند گوشی، لب تاب ،کامپیوتر روی میزی و تبلتها برای دستیابی به اطلاعات استفاده کند.  بنابراین برای اینکه کاربری که وارد سایت شما میشود بماند و دچار مشکل نشود، این ترفند هم باید در لیست سئوی کلاه سفید قرار گیرد

 

  • الویت قرار دادن نیاز کاربر

موضوع سایت شما، نشان از خدمت به بازدیدکنندگانی است که با این هدف وارد سایت شما میشوند. بنابراین اینکه زمان ماندگاری کاربر در سایت شما بیشتر شود، دلیل رضایت او از ارائه ی مطالب شماست و گوگل هم با دادن امتیاز مثبت از چنین سایت‌هایی قدردانی میکند

 

  • استفاده صحیح از کلمات کلیدی

بااستفاده ی  به جا، اندازه و مطابق با نیاز کاربر از کلمات کلیدی به مرور زمان میتوانید گوی سبقت را از رقیبان خود بگیرید. اما اگر استفاده ی بی‌رویه داشته باشید صفحات شما به عنوان اسپم شناخته میشود و  امتیاز منفی میگیرید.

  بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا، شما اقدام به در دسترس قرار دادن محتوای خود در مقابل کاربری که به آن نیاز دارد میشوید. راههای انجام آن موارد زیر است:

  • به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی
  • لینک بیلدینگ
  • انتشار در سایتهای معتبر
  • ساخت محتوای ایمیلی

 

جمع بندی

سئو کلاه سفید،  یکی از روش های مطلوب و استاندارد برای بهینه سازی سایت ها می باشد، زمانی که یک سایت برای شروع فعالیت وارد فضای مجازی می شود، برای رقابت کردن لازم است که حتما از سئو کردن برای بهتر شناخته شدن توسط گوگل و محبوبیت بین کاربران و مشتریان لازم است استفاده کند، آشنایی  با فرآیند و روش های کلاه سفید که اکثر سایت های موفق برای بالا بردن رتبه سایت خود از این روش ها استفاده می کنند را در این مقاله ذکر کرده ایم، برای آشنایی با این روش ها و جهت در میان گذاشتن تجربیات خود می توانید از بخش دیدگاه ها با ما ارتباط بگیرید.

مقالات مرتبط

12 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *