نوما وب

نکته مهم: متاسفانه اکانت تلگرام قبلی نوماوب به دلایل نامعلومی غیرفعال شده است. لطفاً برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم، در کانال تلگرامی جدید ما (nomaweb_team) عضو شوید و جهت پشتیبانی با آیدی (nomaweb_support) در ارتباط باشید.

بهترین زمان پست گذاشتن

5/5

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مجازی با میلیون‌ها پیج است. در سال‌های اخیر اینستاگرام با ارائه جدیدترین امکانات و قابلیت‌ها،سایر رقبا را از میدان به در کرده و رتبه اول تعداد کاربران را از آن خود کرده است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها برای فروش بیشتر سراغ این اپلیکیشن آمده‌اند تا از این فرصت طلایی به نفع خود استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که منجر به جذب مشتری بیشتر در این پلتفرم می‌شود، زمان انتشار پست در اینستاگرام است. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم داریم در مورد بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام صحبت کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا زمان انتشار پست اینستاگرام اهمیت دارد؟

قضیه از این قرار است که اینستاگرام به کمک الگوریتم‌های هوشمندانه خود، رفتار متفاوتی با پیج‌های مختلف دارد. به این صورت که وقتی شما پستی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، به تمام فالورهای شما نمایش داده نمی‌شود. در واقع چیزی که شما باید بدانید این است که بعد از اشتراک گذاری پست، اینستاگرام یک بازی مهیج را به راه می‌اندازد و تنها پست شما را به ده درصد از فالورها نمایش می‌دهد و پست جدید از دید 90 درصد فالورها پنهان می‌ماند. حال همه چیز به آن 10 درصد فالور بستگی دارد. اگر تعداد لایک، کامنت، سیو و اشتراک گذاری پست مثبت باشد، الگوریتم گوگل این سیگنال مثبت را دریافت کرده و پست را به سایر فالورها نمایش می‌دهد. به همین دلیل زمان انتشار پست اینستاگرام اهمیت زیادی دارد چراکه اگر شما پستی را در زمانی منتشر کنید که فالورهای شما آنلاین نباشند، نرخ تعامل کمتری خواهید داشت و در نتیجه پست جدید به سایر فالورها نمایش داده نخواهد شد و به اکسپلور نمی‌رود.

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام به چه عواملی بستگی دارد؟

فالوور های خود را بشناسید

یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده زمان انتشار پست در اینستاگرام، فالورهای شما هستند. به عبارتی شما باید شناختی دقیق از فالورهای خود داشته باشید و به صورت تقریبی زمان آزاد آن‌ها را بدانید. به طور مثال افراد کارمند معمولا عصرها و خانم‌های خانه دار در طول روز، زمان آزاد دارند. بنابراین احتمال اینکه در این زمان‌ها به اینستاگرام گردی مشغول باشند، زیاد است. حال اگر شما پست خود را در این ساعات منتشر کنید، شانس بیشتری برای دریافت لایک، کامنت و در کل افزایش نرخ تعامل با کاربر را دارید.

محتوای پیج شما چیست؟

هرپیجی با توجه به کسب و کاری که دارد، ساعات طلایی مخصوص به خودش را دارد. بنابراین بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام با موضوع حوزه کاری شما کاملا در ارتباط است. به طور مثال زمان انتشار پست‌های آموزشی با پست‌های سرگرمی کاملا متفاوت است. اگر شما پیجی آموزشی دارید، بهترین ساعات برای انتشار پست، معمولا آخر هفته ها و حدود ساعت 16 تا 18 و 11 تا 13 و برای پیج های سرگرمیروزهای شنبه، سه شنبه و پنج شنبه حدود ساعات 12 تا 15 عصر است.

موقعیت جغرافیایی | بیشتر فالورهای شما ساکن کدام منطقه هستند؟

همه افراد با توجه به منطقه‌ای که زندگی می‌کنند، روتین و عادات مخصوص به خود را دارند و همین موضوع تاثیر زیادی در نوع رفتار آن‌ها با فضای مجازی دارد. به همین دلیل یکی دیگر از عوامل تعیین کننده بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام، موقعیت جغرافیایی فالورهاست. به طور مثال اگر شما در ایران هستید و برای کاربران ایرانی فعالیت می‌کنید، باید تمرکز خود را برنوع رفتار مردم در ایران بگذارید و به طور متقابل اگر برای کاربران در کشورهای دیگری فعالیت می‌کنید، باید از نوع رفتاری مردم آن منطقه آگاهی کامل داشته باشید.

روش های به دست آوردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

از آزمون و خطا نترسید!

با اینکه عوامل مختلفی در انتخاب بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام تاثیر زیادی دارد، ولی این به این معنا نیست که از انتشار پست در ساعات و روزهای مختلف هراس داشته باشید. از آزمون و خطا نترسید و ساعات و روزهای مختلف را امتحان کنید تا به بهترین زمان تعامل با کاربران دست پیدا کنید.

از ابزار آنلاین insight کمک بگیرید

یکی از ابزارهای انلاینی که خود نرم افزار اینستاگرام برای پیدا کردن بهترین زمان در اختیار کاربران قرار داده است، ابزار اینسایت است. برای استفاده از این ابزار تنها کافیست پیج خود را بیزینسی کنید تا این بخش برای شما فعال شود. سپس با بررسی بخش   insight، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی مانند زمان آنلاین بودن مخاطبان هدف خود را به دست آورید.

به صورت دستی ردیابی کنید!

یکی دیگر از روش‌های پیداکردن بهترین ساعت برای انتشار پست در اینستاگرام، ایجاد فایل اکسل و ردیابی دستی است. در این روش تنها کافیست چندزمان را برای انتشار پست انتخاب کنید و سپس تعداد لایک، کامنت، سیو و در کل نرخ تعامل کاربر را وارد کنید. به طور مثال برای شروع بهتراست 5 زمان را برای انتشار پست انتخاب کنید و به کمک آماری که در اکسل ثبت می‌کنید، بهترین زمان انتشار پست را به دست آورید. با اینکه ممکن است این فرایند چند هفته طول بکشد اما قطعا به نتیجه آن، می‌ارزد.

بهترین زمان انتشار پست در ایران، چه زمانی است؟

همانطور که می‌دانید چه در ایران و چه در سایر کشورهای دیگر روزهای تعطیل رسمی و آخر هفته ها از مهم‌ترین روزهای طلایی برای انتشار پست محسوب می‌شود. بنابراین در ایران هم روزهای تعطیل، افراد وقت بیشتری را در فضای مجازی می‌گذرانند. همچنین از میان ساعات مختلف شبانه روز، ساعت های 11 تا 12، 17 تا 19 و 21 تا 24 در طول روز، جز پربازدیدترین ساعات کاربران در اینستاگرام در ایران محسوب می‌شود.

بازدید از پیج رقیبانمان

بررسی پیج رقبا روش دیگری که با استفاده از آن می‌توانید بهترین زمان پست‌گذاری را تعیین کنید. شما باید پیج‌های قوی‌تر کن در حوزه کاری شما فعالیت دارند را بررسی کنید. کافیست مدت زمانی را به چک کردن و بررسی این پیج‌ها اختصاص دهید تا متوجه شوید که چه زمان‌هایی پست می‌گذارند و اینکه چه زمانی پست‌های آن‌ها بیشترین بازدید، لایک و کامنت را داشته است.

جمع بندی

فالورهای شما چه افرادی هستند و در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید؟ تا چه میزان نسبت به مخاطبان هدف خود شناخت دارید؟ اگر بتوانید به این سوال ها پاسخ بدهید، یعنی شما بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام برای مخاطبان هدف خود را می‌دانید و این به این معناست که پیج بیزینسی شما روز به روز درحال رشد است. به همین دلیل ما در این مقاله به مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین ساعت انتشار پست پرداختیم.امیدواریم از این مطلب نهایت بهره را برده باشید. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

ارسال دایرکت انبوه در اینستاگرام

نظرسنجی در استوری اینستاگرام

روش های افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام

نصب اینستاگرام برای ویندوز

روش های افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام 

10 پاسخ

  1. سلام من واقعا در زمان انتشار مقاله در اینستاگرام مشکل داشتم. با خواندن مقاله ی مفید شما مشکلم حل شد.

  2. سللللاااام مقاله پر بار و آموزنده ای بود .
    ولی بنظرمن بهتر میشود اگر آموزش تصویری(عکس یا ویدیو) هم در سایت شما باشد تا در مطلب بهتر انجام شود

  3. ابزار شناسایی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کدومن یااسم شون چیه؟

  4. بهترین ابزار برنامه‌ریزی برای پست گذاشتن در ساعات شلوغی اینستاگرام معرفیمی کنید؟

  5. در مورد ترفند شخصی‌سازی کردن زمان پست گذاشتن یه تو ضیحی میدین که چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *